Sezonowe etykiety na sezon jesienno-zimowy. Wyróżnij się!

Jesień bywa niedoceniana przez producentów, tymczasem naprawdę warto wykorzystać jej potencjał. Dla wielu osób to właśnie sezon jesienno-zimowy jest ulubioną porą roku. Jesienią przypadają również liczne tradycyjne i komercyjne dni świąteczne. Dlaczego warto stworzyć sezonowe etykiety jesienno-zimowe i jaki projekt wybrać?

Seria produktów jesiennych z dobranymi etykietami

W sezonie jesienno-zimowym popularnością cieszą się produkty nieco poprawiające samopoczucie podczas deszczowych dni. Konsumenci chętnie sięgają po wszystko, co ociepli wnętrze domu lub firmy. W przypadku niektórych branż jesień idzie w parze z obniżeniem przychodów. W wypadku innych – jest zupełnie na odwrót. Jeśli marka należy do tej pierwszej grupy, warto zainwestować w ciekawe rozwiązania marketingowe. Z kolei jeśli firma zwykle zarabia jesienią, należy podtrzymać ten trend i stopniowo zwiększać zyski, organizując doskonalsze kampanie z roku na rok.

Jak przygotować się do jesieni w tym roku? Projekty można sporządzić z myślą o jesiennym okresie przejściowym lub o całym sezonie jesień-zima. W tym pierwszym przypadku oczywistym wyborem są ciepłe barwy liści uzupełnione o beże. Oczywiście, projekt należy dobrać odpowiednio względem branży. Eleganckie etykiety na świece zapachowe wysokiej klasy powinny odznaczać się przepięknymi elementami uszlachetniającymi, niezależnie od sezonu. Złote liście, paprocie i inne motywy kojarzone z jesienią zaprezentują się doskonale na każdym tle. W przypadku marek luksusowych warto postawić na biel, czerń, écru, bordo lub głęboki brąz.

Gdy mowa o produktach jesiennych dla dzieci i osób ceniących sobie dobrą zabawę, absolutnym must-have są etykiety na Halloween. Nadruki mogą przedstawiać dynie, postaci z horrorów, bohaterów bajek, czarodziejów, duchy. Opcji jest wiele! Etykiety na Halloween powinny być bardzo humorystyczne, ponieważ zostaną wykorzystane do znakowania produktów używanych podczas zabawy. W podobnym czasie odbywają się tradycyjne polskie Andrzejki, o których nie powinno się zapominać. Pomimo upływu czasu jest to bowiem dzień hucznie obchodzony w gronie rodziny, a także w szkołach i przedszkolach.

Etykiety na świece – co powinny zawierać?

Bezsprzecznie, jednym z najpopularniejszych produktów jesienią są świece. Chodzi zarówno o wspomniane już świece zapachowe, jak i o świeczki stosowane w dniu Święta Zmarłych. Etykieta na świeczki zapachowe powinna być estetyczna, lecz musi również spełniać określone normy. W przypadku wkładów do zniczy istotna jest przede wszystkim ta druga kwestia. Jakie informacje powinny się znaleźć na etykietach na świece i wkłady do zniczy? To przede wszystkim:

  • klasyfikacja CLP – zgodnie z tą klasyfikacją świeca jest mieszaniną chemiczną. Jeśli zatem w skład świecy wchodzi nie tylko 100 % wosk, lecz również substancje zapachowe i inne dodatki, może stanowić zagrożenie dla zdrowia i powodować alergie.

    W związku z tym na świecach posiadających w składzie więcej niż 0,1 % substancji zapachowych musi znaleźć się etykieta zawierająca informację o alergenach według wzoru EUH208. Powinna się więc na niej znaleźć informacja o rodzaju zawartej substancji alergicznej oraz ostrzeżenie „Może powodować wystąpienie reakcji alergicznej”.

    W przypadku, gdy zawartość substancji przekracza 1 %, na etykiecie musi znaleźć się zwrot H317 „Może powodować reakcję alergiczną skóry” oraz ostrzeżenia w formie piktogramów oraz słów i zwrotów ostrzegawczych. Szczegóły dotyczące klasyfikacji reguluje rozporządzenie REACH, Europejskiej Agencji Chemikaliów (ECHA) oraz Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 (CLP).

  • ostrzegawcze piktogramy – zgodnie z normą PN-EN 15494 użytkownikom należy zapewnić bezpieczeństwo informując o zagrożeniach z zastosowaniem odpowiednich piktogramów. W przypadku świec są to zazwyczaj następujące znaki ostrzegawcze:

    – wykrzyknik ostrzegawczy,
    – piktogram „Nie należy pozostawiać palącej się świecy bez kontroli”,

    – ostrzeżenie „Świece palić poza zasięgiem dzieci i zwierząt”

    – piktogram „Nie umieszczać świec w przeciągu”,
    – ostrzeżenie „Nie przenosić zapalonej świecy”,

    – informacja „Przyciąć knot do 1 cm przed zapaleniem”,
    – ostrzeżenie „Utrzymywać roztopioną powierzchnię parafiny czystą od zapałek i innych zabrudzeń dla uniknięcia zapalenia”,

    – informacja „Palić świece w pozycji pionowej”,

    – ostrzeżenie „Stosować podgrzewacze tylko z podstawką z odpowiednią wentylacją”,

    – piktogram „Należy zostawiać co najmniej 10 cm odstępu pomiędzy palącymi się świecami”,
    – ostrzeżenia „Nie należy palić świec w pobliżu materiałów łatwopalnych”,

    – informacja „Nie należy używać podstawki do świec”,

    – ostrzeżenie „Nie umieszczać świec w pobliżu źródła ciepła”.

  • podstawowe normy – oprócz tego etykiety na świece powinny oczywiście spełniać normy dotyczące opisywania każdego z produktów dostępnych w obiegu. Zgodnie z normą PN-C-98000 etykieta powinna więc zawierać nazwę wyrobu, liczbę sztuk, dane producenta, skład.

Jakie produkty promować jesienią? Etykiety w stylu sezonowym

Jakie produkty wybrać, planując jesienną lub jesienno-zimową kampanię marketingową? W okresie chłodnych temperatur konsumenci często sięgają nie tylko po świece, ale również konkretne produkty spożywcze, kosmetyczne, dekoracyjne.

Popularnością cieszą się chociażby dekoracyjne wieńce i inne trwałe ozdoby florystyczne oraz akcesoria do ich wyrobu. Coraz częściej konsumenci sięgają bowiem po naturalne elementy do samodzielnego przygotowania domowych ozdób. Oprócz tego na popularności zyskują grzane wina oraz wszelkie wyroby spożywcze zawierające aromatyczne przyprawy. Pojawiają się sezonowe czekoladki i inne pyszności, po które często sięgamy, gdy na zewnątrz panuje słota.

W branży kosmetycznej popularnością cieszą się produkty regenerujące, usuwające martwy naskórek, przywracające skórę do normy po lecie. Ponadto coraz więcej osób sięga po kosmetyki ochronne i nawilżające, aby zabezpieczyć się przed niskimi temperaturami. Z pewnością konsumenci chętnie skorzystają więc z zestawu kosmetyków do jesiennej pielęgnacji. Jesienią zmieniają się także trendy w makijażu, co sprawia, że powstają nowe palety cieni odpowiednio komponujące się ze stylizacjami modnymi o tej porze roku. Dobrym wyborem będą także promocyjne próbki rozdawane w saszetkach na kosmetyki.

Jakościowe etykiety na produkty w ofercie Arti-Bau

Niezależnie od tego, jaką kampanię jesienno-zimową planuje firma, odpowiednie etykiety znaleźć można w Arti-Bau. Proponujemy bowiem etykiety peel-off, etykiety na opakowania medyczne i kosmetyczne, przezroczyste etykiety z nadrukiem od wewnątrz, cyfrowe etykiety charakteryzujące się pełnią barw, a także liczne etykiety uszlachetniane.

Które z nich wybrać? Wszystko zależne jest od projektu. Luksusowe produkty wymagają użycia etykiet uszlachetnionych, które różnią się pod względem metody uszlachetnienia i podłoża. Styl luksusowy jest stale definiowany na nowo, zatem matowe etykiety z uszlachetnieniem czy ekskluzywne etykiety ekologiczne nikogo nie powinny już dziwić. Istotny jest także rodzaj materiału, na którym etykieta ma być umocowana oraz sposób przechowania produktu. W naszej ofercie znaleźć można między innymi maksymalnie trwałe etykiety odporne na wysokie i niskie temperatury, zdatne do zamrażania. Dostępne są także transparentne etykiety lub etykiety nieprzepuszczające światła. Do tej drugiej grupy należą etykiety na podłożach OPQ, wykorzystywane często do powtórnego etykietowania produktu. Oferujemy także bezklejowe etykiety na butelki plastikowe, etykiety na wódkę i wino oraz wiele innych wariantów!

Warto zapoznać się z naszą szeroką ofertą i skierować zapytanie dotyczące konkretnego projektu. Bazując na wieloletnim doświadczeniu chętnie udzielamy klientom porad w zakresie doboru podłoża i technik odpowiednich względem realizacji. Dzięki temu zawsze gwarantujemy doskonałe efekty nadruków oraz trwałość, tak istotną w każdej branży produkcyjnej i dystrybucyjnej. Być może właśnie jesień jest odpowiednim czasem na produkty sezonowe? Co ważne, w Arti-Bau możliwy jest wydruk etykiet samoprzylepnych w niskich nakładach. Dzięki temu marka może stworzyć serię produktów limitowanych bez niepotrzebnych strat.