Najsłynniejsze etykiety i logotypy ostatnich lat

Zwykle zwracamy szczególną uwagę na składy produktów i wszelkie dodatkowe informacje umieszczone na etykiecie, traktując je jako praktyczny element każdego opakowania. Istnieją jednak etykiety, które zapadają w pamięć głównie za sprawą designu. Znajdziesz tu przykłady ciekawych etykiet i logotypów ostatnich lat.

Wysoko oceniane etykiety produktów

Od kilku lat w sieci krążą listy TOP etykiet, opakowań i logotypów. Mowa przede wszystkim o zachodnich produktach. Część z nich zdobyła popularność również w Europie Środkowej. Znajdziesz tu zbiór wszystkich tych pomysłów, z uwzględnieniem najpopularniejszych zestawień (publikowanych na łamach designshack.net, 99designs.com, www.designbolts.com) – kolejność przypadkowa. W pierwszej kolejności warto przyjrzeć się przykładom wysoko ocenianych etykiet. Które z projektów zostały ocenione najwyżej? Czy zgadzasz się z takimi ocenami? Sprawdź!

  1. Etykieta Original Source – kosmetyki do mycia ciała Original Source zdobyły popularność na całym świecie. Z pewnością docenione zostały kompozycje zapachowe, lecz nie małą rolę odegrał design etykiet. Tak przynajmniej twierdzą zachodni eksperci. Projekt jest chwalony między innymi za transparentną etykietę, dzięki której widoczne jest wnętrze produktu. A w nim znaleźć można żele pod prysznic odznaczające się kuszącymi, mocno nasyconymi kolorami. Nazwy produktów, nawiązujące do koloru i zapachu, są widocznie pogrubione i uwydatnione. Rzeczywiście, gdy ogląda się etykiety tych wyrobów, kuszący zapach i kolor od razu przychodzą na myśl. Eksperci podkreślają istotę samych czcionek, których wymiary i kolory są dobrane w sposób przemyślany. Trzeba przyznać, że ma to sens!
  2. Etykieta Innocent Smoothie – zdrowe, gęste soki szybko zyskały popularność w krajach angielskojęzycznych, a następnie na całym świecie, również w Polsce. Wiele osób pamięta chwytliwą kampanię reklamową, w ramach której do każdego smoothie dołączana była urocza czapeczka zakrywająca zakrętkę. Oprócz tego, podkreśla się prostotę logotypu i estetykę przezroczystej etykiety. Logotyp nawiązuje do nazwy „Innocent Smoothie” i przedstawia buźkę z aureolą. Z łatwością można się domyślić, że twórcy chcieli w ten sposób nawiązać do prostoty składu, pozbawionego niezdrowych substancji. Czy Ciebie również zainteresowała ta etykieta i przekonało Cię to ostatecznie do zakupu zdrowego napoju tego producenta?
  3. Etykieta Oracle Organics – to kolejny przykład etykiety na produkt prozdrowotny. Organiczne soczki australijskiego producenta szybko zyskały szeroka grupę miłośników na całym świecie. Nową, przezroczystą i prostą etykietę stworzyła firma Fenetik Design. Można przypuszczać, że wcześniejszy projekt klasycznych etykiet nie spełnił oczekiwań. W oczy rzuca się prosty logotyp, adekwatna nazwa, kolor soku i skład produkt z przodu etykiety. Być może z tego względu etykieta zasłużyła sobie na zainteresowanie międzynarodowych ekspertów i znalazła się w rankingach. Z punktu widzenia konsumenta można przyznać, że etykieta z pewnością nie przysłania wartości samego produktu, a projekt skupia się na tym, co najważniejsze dla kupującego.
  4. Opakowanie Cowboy Poet – tego produktu nie znajdziemy na półkach polskich sklepów, lecz mimo to warto go tu wymienić. Mowa o marce piwa, która powstała w amerykańskim browarze Archetype Brewing. Na designshack.net przeczytać można, iż projekt ten jest odpowiedzią na zapotrzebowanie w branży piwa rzemieślniczego. Projekt chwalony jest za kolorystykę, przepiękną grafikę oraz nieco „psychodeliczny” design.
  5. Etykieta miodu Tan Ren Tan – ten wyrób pojawia się w kilku zestawieniach. Nawet laik przyzna, że coś w tym jest. W oczy rzuca się przede wszystkim kształt etykiety, która została wycięta tak, by uwydatnić trójwymiarową kroplę spływającego miodu. To projekt autorstwa Igora Sołowjowa wykonany dla chińskiej firmy Tan Ren Tan. Zleceniodawca postawił ważny warunek. Konieczna była rezygnacja z typowego kształtu plastra miodu. Etykieta miała podkreślać właściwości miodu. (źródło: https://www.behance.net/gallery/21635601/Tan-Ren-Tan-Honey-pack) Obecnie opakowanie prezentuje się przepięknie.

Słynne logotypy popularnych marek

Otaczają nas wyroby słynnych, międzynarodowych marek. Nieszczególnie zastanawiamy się nad tym, jak prezentują się ich logotypy. Tymczasem widujemy je codziennie – na aplikacji w smartfonie, w centrach miast całego świata, na pierwszej stronie wyszukiwarki. Eksperci doceniają jednak wagę designu i stale rozpisują się na temat najsłynniejszych projektów. Warto sprawdzić, co mają do powiedzenia. Poniżej znajdziesz krótkie zestawienie słynnych logotypów, z naciskiem na te, które powstały lub zmieniły się w ciągu ostatnich lat.

  1. Logo Apple – wprawdzie logo Apple powstało już w latach 70-tych, lecz wielokrotnie zmieniano jego estetykę i kolorystykę. Zaczęło się od tęczowej kolorystyki, lecz z czasem marka postawiła na prostotę. Minimalistyczne, czarne lub srebrzyste logo Apple pojawiło się w okresie lat 90-tych i tak pozostało już do dzisiaj. Specjaliści przypuszczają, iż ugryzienie jabłka ma symbolizować słowo „bite” brzmiące po angielsku jak „bajt” i tym samym nawiązujące do slangu środowiska informatycznego. Zdaniem ekspertów, dzięki zastosowaniu tego logotypu, produkty Apple kojarzą się z elegancją i dobrym stylem, lecz zarazem z dostępnością.
  2. Logo Google – logotyp powstał z końcem lat 90-tych i oprócz niewielkich ulepszeń pozostał taki sam aż do dziś. Oczywiście, wszyscy wiemy, że podstawowy logotyp Google to nie wszystko. Dla upamiętnienia ważnych rocznic projektowane są limitowane grafiki Google, które w konkretne dni wyświetlają się na ekranach naszych laptopów, tabletów, telefonów. Specjaliści doceniają kolorystykę logotypu, która ożywia prosty napis.
  3. Logo Starbucks – jak czytamy w serwisie projektowane.pl, amerykańska kawiarnia Starbucks funkcjonuje już od lat 70-tych ubiegłego wieku. Choć w Polsce pojawiła się stosunkowo niedawno, na zachodzie jest jedną z kultowych marek. Nazwa nawiązuje do postaci z utworu „Moby Dick”, a logotyp przedstawia syrenę rodem z greckiej mitologii. Wszystko to ma związek z żeglarstwem – i taki był cel. Obecnie, kawiarnia Starbucks jest jedną z najpopularniejszych na całym świecie, zatem z pewnością logotyp, jak i cała koncepcja, okazały się strzałem w dziesiątkę.
  4. Logo Twitter – słynne logo Twittera zostało zaprojektowane przez Douglasa Bowmana na wzór górskiego ptaka. Nazwa logotypu inspirowana była postacią Larry’ego Birda z NBA Boston Celtics. To kolejne słynne logo urzekające prostotą, niezmiennie od lat. Podobnie jak cały serwis, również logotyp odznacza się błękitnym zabarwieniem. Obraz uroczego ptaka zapadł w pamięć użytkowników na dobre.
  5. Logo Instagram – za projekt pierwszego logotypu odpowiada Kevin Systrom. Wielu z nas pamięta, że logotyp ten przedstawiał aparat w stylu polaroid z niewielkim paskiem w kolorach tęczy. Od roku 2016 logo przybrało uproszczoną formę i wyróżnia się pomarańczowo-fioletową kolorystyką. Autorem tego drugiego wariantu jest Cole Rise. Zmiana logotypu wywołała sporo emocji wśród użytkowników aplikacji. Nie zmienia to faktu, że popularność tego medium społecznościowego nie słabnie pomimo upływu lat.

Choć użytkownicy nie przywiązują szczególnej wagi do logotypów, specjaliści podkreślają, iż logo odgrywa ogromna rolę, gdy chodzi o tworzenie identyfikacji wizualnej marki. Chcąc nie chcąc, mniej lub bardziej świadomie przywiązujemy się do designu. Zmiany logotypów i ikonek, nawet jeśli są niewielkie, często wywołują niemałą burzę wśród odbiorców usług i produktów. Wszyscy pamiętamy, jak szerokim echem odbiła się zmiana ikony Messengera czy Instagrama.

Zgadzasz się z tymi zestawieniami, a może sądzisz, że na rynku wyróżniają się logotypy i etykiety innych marek? A może chcesz stworzyć własne, jakościowe, nowoczesne etykiety? Skontaktuj się z Arti-Bau. Nasza oferta jest szeroka, zarówno pod względem podłoży, jak i nadruków. Potrzebujesz fachowej porady, szukasz szczegółowych informacji? Skontaktuj się z ekspertami Arti-Bau!

Posted in Baza wiedzy.