Jak stworzyć efektywny slogan reklamowy na etykiety?

Slogan reklamowy pozwala marce zabłysnąć. Dlatego powinien być widoczny dosłownie wszędzie, nie tylko w mediach. Chwytliwe hasło musi zdobić również etykiety produktów. Jak stworzyć efektywny slogan reklamowy na etykiety?

Dobra etykieta? Postaw na slogan reklamowy

Droga do sukcesu nie jest prosta. W zależności od rodzaju wyrobu klient zwraca uwagę na skład produktu, jego użyteczność, atrakcyjność formuły, smak. Oprócz tego liczy się opakowanie, a co za tym idzie również szata graficzna i slogan. Slogan reklamowy pozycjonuje markę. Nie chodzi tylko o popularne dziś pozycjonowanie w Internecie! Mowa również o rozpoznawalności i popularności marki wśród klientów, na co dzień, na każdej płaszczyźnie.

Istota sloganu reklamowego widoczna jest na przykładzie najbardziej rozpoznawalnych marek. No właśnie, co było pierwsze: rozpoznawalność czy slogan? Raczej to drugie. Jeśli więc chcesz wypromować produkty konkurencyjne dla gigantów, takich jak Coca-Cola, L’Oréal, McDonald’s czy Nokia – tylko dobry slogan reklamowy jest ratunkiem. Na czym polega fenomen dobrej etykiety, reklamy, sloganu reklamowego?

Każdy element kampanii marketingowej i wizualnej identyfikacji powinien być dostosowany perfekcyjnie względem charakteru samej marki i jej produktów. W przeciwnym razie dobra etykieta bądź ciekawy slogan reklamowy niż nie zmienią. Slogan musi oddawać specyfikę firmy. Jak stworzyć chwytliwe hasło reklamowe?

Sekret dobrej etykiety – hasło reklamowe

Slogan reklamowy musi skrótowo, lecz niezwykle celnie opisywać charakter firmy bądź korzyści płynące dla klienta. Wyróżnić można kilka aspektów szczególnie ważnych podczas tworzenia hasła reklamowego.

  1. Prostota – slogan reklamowy nie może być skomplikowany. Hasło musi być łatwe do zapamiętania i na zawsze zagościć w życiu konsumentów. Nie powinno się jednak wybierać pojedynczych słów, lecz raczej krótkie, treściwe zdania. Sformułowanie ma być maksymalnie naładowane znaczeniem.
  2. Oryginalność – z drugiej strony slogan, jak i cała etykieta, powinien odznaczać się oryginalnością. Nie warto wybierać rozwiązań inspirowanych reklamą innych marek. Potencjalni klienci kochają nowości i chcą się z nimi zapoznawać.
  3. Kwintesencja – slogan musi być esencją pozytywnych cech marki, zwłaszcza tych najbardziej korzystnych dla klienta. Warto nawiązywać do konkretnych cech wyróżniających markę. Być może jest to nowoczesność, swoboda, a może raczej luksus, elegancja czy tradycja?
  4. Zachęta – etykieta i hasło reklamowe na niej przedstawione powinny zachęcać klienta do zakupu. Z tego względu wiele firm stawia na bezpośrednie zwroty w formie wołacza, jak chociażby NIKE i slogan „Just do it”.

Najlepsze slogany reklamowe w historii

Podium należy do marek doskonale znanych niemal każdemu obywatelowi świata. Przypadek? Raczej nie. Warto zapoznać się z najlepszymi sloganami i skorzystać z doświadczenia światowych gigantów. Z pewnością to zestawienie nie będzie dla nikogo zaskoczeniem!

  1. Ponieważ jesteś tego warta!” – marka L’Oréal zdecydowanie zasługuje na wysokie miejsce w rankingu dotyczącym haseł reklamowych. Czy można w bardziej bezpośredni sposób przekonać klienta do zakupu? To prosta, a zarazem bardzo efektowna odpowiedź na pytanie „dlaczego właściwie mam kupić ten produkt?” Która kobieta nie chce poczuć się wartościowo?
  2. I’m lovin’it”– hasło McDonald`s zachwyca swą prostotą. Warto wziąć pod uwagę, że slogan dotyczy wyrobów spożywczych. Dlatego nawiązanie do przyjemnych smakowych odczuć było strzałem w dziesiątkę. Zdecydowanie, pierwsza międzynarodowa kampania McDonald`s przyniosła spodziewane efekty. Od 2003 roku hasło nie traci na popularności.
  3. Just do it!” – slogan marki Nike sprawdza się doskonale od 1988 roku. Bez względu na trudności „po prostu zrób to” i bądź jak gwiazdy sportu, oglądane na reklamie Nike. Pomoże Ci w tym sportowe obuwie Nike, a także odzież komfortowa w każdych warunkach. Przesłanie jest proste, „intymne i uniwersalne”- jak podkreślają eksperci marki Nike.
  4. Connecting people” – hasło reklamowe marki Nokia perfekcyjnie nawiązuje do głównej, praktycznej zalety stosowania telefonu komórkowego. Istotne jest także przenośne znaczenie tego sloganu. Nokia łączy ludzi za pomocą technologii, co sprawia, że zacieśniają się więzy. Bez wątpienia hasło „connecting people” jest jednym z najbardziej trafionych.
  5. No to frugo”– popularność marki FRUGO w Polsce to fakt nie do podważenia. Choć marka przeżywała wzloty i upadki, Frugo nigdy nie zostało zapomniane. Dotyczy to zwłaszcza osób, które z rozrzewnieniem wspominają lata 90-te. Gdy FRUGO powróciło na dobre, konsumenci przyjęli nową linię bardzo ciepło!
  6. Chipsy przyszły” – marka Crunchips stworzyła slogan, który doskonale sprawdza się w codziennym życiu. Nawiązując do humoru sytuacyjnego, stworzono hasło obecne na niemal każdej imprezie w kraju! W dodatku chipsy przedstawiono jako przysmak rozkręcający imprezę czy też nawet łagodzący obyczaje. Niesamowite, jak wiele zawarto w jednym tylko przekazie.
  7. Żywiec, chce się Ż”– to idealny przykład hasła reklamowego, będącego chwytliwym rozbudowaniem nazwy marki. Dzięki temu nazwa na długo zapada w pamięć. Co więcej, marka stworzyła wiele kombinacji tego sloganu reklamowego. Taka strategia pozwala stale zaskakiwać konsumentów i stopniowo budować legendę.
  8. A świstak siedzi i zawija w te sreberka” – czekolada Milka i świstak zawijający ją w sreberka nigdy nie utracą popularności wśród Polaków. Hasło świetnie podkreśla najlepsze zalety czekolady Milka, a więc lansowany przez markę naturalny skład, którego podstawą ma być alpejskie mleko. Reklama wskazuje, że Milka jest w pełni tworzona przez naturę. Wszystko zaczyna się bowiem od mleka alpejskich krów, a kończy na świstaku pakującym czekoladę w sreberka. W dodatku bohaterowie reklamy są po prostu przesympatyczni, a hasło chwytliwe i łatwe do zapamiętania.
  9. Ojciec… prać?” – od 30. lat Polacy wykorzystują ten slogan w rozmowach. Slogan nawiązuje oczywiście do Potopu Henryka Sienkiewicza. Połączenie tego hasła i reklamy proszku do prania Pollena 2000 to mistrzowskie posunięcie!
  10. Red Bull doda ci skrzydeł”– oczywiste nawiązanie do korzyści, jakie daje spożycie napoju energetycznego Red Bull to doskonały pomysł. Oprócz tego zastosowano zabawną przenośnię, której obrazowy charakter został dodatkowo podkreślony doskonałymi reklamami. Zaangażowanie znanych sportowców to kolejny krok. W dodatku podczas tworzenia sloganu nie zapomniano o samej nazwie marki. Dlatego „Red Bull doda ci skrzydeł” to idealne hasło reklamowe.

Etykieta, reklama video i slogan – najlepsze połączenie

Wszystkie przedstawione powyżej slogany zostały spopularyzowane za pośrednictwem doskonałych reklam video. Hasło reklamowe powinno być odpowiednio zobrazowane, by oddać jego znaczenie. Ponadto, reklama video jest w obecnym czasie uznawana za tą najbardziej efektowną. Nie bez powodu. Ruchomy obraz błyskawicznie dociera do odbiorcy i jest przez niego zapamiętany, podobnie jak użyty w reklamie slogan. Zaangażowanie znanych osobistości dodatkowo sprzyja budowaniu renomy marki. Szczególnie ważne jest jednak samo hasło, dlatego należy je szczególnie podkreślać już na etapie tworzenia reklamy telewizyjnej.

Hasło powinno pojawić się również na banerach reklamowych oraz oczywiście… na etykiecie. Znaczenie reklamy musi być przeniesione na płaszczyznę materialną. Dobrze zaprojektowana etykieta jest więc kluczowa, gdy chodzi o sam zakup wyrobu – a w końcu to jest ostatecznie najważniejsze dla każdego producenta. Dobrze dobrane opakowanie produktu to ostatni, szczególnie istotny etap skomplikowanego procesu reklamy.

Jak dotrzeć do odbiorców, szybko wypromować markę i zapewnić jej długoletni rozgłos? Oprócz sfery graficznej istotne są także słowa. Slogan reklamowy prezentowany na reklamach video, billboardach i etykietach to hasło, które zespala całość. W Arti-Bau wydrukujesz najlepsze etykiety, możesz także liczyć na szeroką ofertę. Dlatego nie zwlekaj i już dziś zacznij tworzyć własną markę!

Posted in Baza wiedzy.