Etykiety promocyjne i okazjonalne. Jak przyciągnąć uwagę?

„Coraz bliżej święta!”- jak słychać w kultowej reklamie marketingowego giganta „Coca-Cola”. To doskonały czas, by przyjrzeć się kwestii reklamy okazjonalnej i świątecznej. Nie mniej istotne są kampanie w zakresie produktów limitowanych i promocyjnych. Jak projektować etykiety okazjonalne i świąteczne oraz saszetki na produkty promocyjne? Jak przyciągnąć uwagę konsumenta?

Etykieta istotnym elementem kampanii reklamowej

Warto pamiętać, że etykieta to zaledwie ułamek całości, jaką jest identyfikacja wizualna marki. Identyfikacja zaś łączy się nierozerwalnie z reklamą i kampanią marketingową. Pomimo, że identyfikacja wizualna marki powinna stanowić stabilną całość, poszczególne kampanie marketingowe powinny zaskakiwać świeżym spojrzeniem. Świąteczna lub okazjonalna kampania reklamowa nabiera zupełnie innego charakteru. Należy stworzyć projekt, w którym podkreślane są zarówno klasyczne schematy świąteczne i okazjonalne, jak też aspekty wyróżniające markę samą w sobie. Jak wykonać dobry projekt etykiety świątecznej lub promocyjnej? Większość firm tworzy odrębne działy marketingowe, w których zatrudniani są graficy i marketingowcy o doskonałych kwalifikacjach. Jednakże, małe przedsiębiorstwa często korzystają z usług zewnętrznych firm. W takim wypadku warto przeprowadzić uprzednio konkurs dla grafików. Dzięki temu, możliwy jest wybór projektu, który odpowiada wszelkim wymaganiom.

To jednak nie wystarczy. Ogromne natężenie reklam w okresie świątecznym sprawia, że kampania musi być oryginalna. Z drugiej strony klasyczna symbolika doskonale wpływa na emocje konsumentów. Warto więc wykorzystać klasykę, w celu stworzenia czegoś nowego. Jak czytamy w popularnym magazynie „OHH magazine”, taki zabieg powiódł się chociażby w przypadku reklamy Allegro z roku 2016. Reklama świąteczna z rodziną w roli głównej to teoretycznie tradycyjny wybór, a jednak historia została ukazana w sposób oryginalny. To wystarczyło, by przyciągnąć uwagę klientów. Tego typu kampanie należy tworzyć z wielkim wyczuciem, ponieważ nadmiar patetycznych emocji i symboliki może wywołać zupełnie odwrotny skutek. Wg. wskaźników Gross Rating Point dobrze odbierane są reklamy oparte o nieskomplikowane historie i prostolinijny dowcip.

Bez wątpienia to właśnie reklama w formie video to najlepszy przekaz. Jednakże, to produkt przynosi zyski. Dlatego etykieta produktu powinna nawiązywać do kampanii reklamowej. W jaki sposób? Etykieta może przedstawiać grafikę nawiązującą bezpośrednio do kampanii, np. przedstawiającą postaci bohaterów. Nie zawsze jest to jednak konieczne, ponieważ mocny przekaz jest już wystarczający, by zachęcić do zakupu. W takim wypadku etykieta powinna po prostu budzić pozytywne skojarzenia związane z okazją czy okresem świątecznym. Ostateczny projekt uzależniony jest od charakteru kampanii. Czy opakowanie ma zawierać elementy humorystyczne? Czy etykieta powinna kojarzyć się z elegancją i wyrafinowaniem? A może produkt skierowany jest do osób młodych i nowoczesnych?

Jak zaprojektować i gdzie wydrukować etykiety limitowane?

Projektując etykiety świąteczne i okazjonalne można (a na nawet trzeba) pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa. Gdy chodzi o święta Bożego Narodzenia, niezależnie od charakteru reklamy kolorystyka pozostaje taka sama. Klasyczną magię świąt można łatwo wykreować za pomocą głębokiej zieleni, czerwieni, purpury, bieli i oczywiście złota. Barwy te nie muszą występować jednocześnie. Wyrafinowane opakowania często tworzone są w oparciu o dwa, maksymalnie trzy podstawowe kolory, jak biel i złoto lub złoto i purpura. Niezależnie od tego, jaki projekt zostanie wykorzystany, etykiety okazjonalne drukowane są zazwyczaj w niedużym nakładzie. Drukarnia etykiet Artibau z siedzibą we Wrocławiu oferuje takie rozwiązanie! Ponadto, projektując kampanię tego typu warto odpowiednio dobrać także rodzaj etykiety względem typu produktu, oczekiwanego nasycenia barw i innych potrzeb. Wyróżnić można na przykład:

  • świąteczne etykiety uszlachetnione – zarówno w czasie świąt, jak też w momencie wprowadzania produktów promocyjnych bądź limitowanych, warto pomyśleć o uszlachetnieniu. Złociste napisy i zdobienia przyciągają wzrok i kojarzą się jednoznacznie z marką wyrafinowaną i profesjonalną. Eksperci z Artibau proponują etykiety z cold stampingiem, wytłaczane z zastosowaniem folii srebrnej lub złotej. Taki nadruk możliwy jest z wykorzystaniem najróżniejszych typów podłoża, od papieru poczynając, a na foliach kończąc.Możliwy jest także cyfrowy wydruk etykiet uszlachetnianych, z zastosowaniem kolorów metalizowanych. Dobrym i niezwykle oryginalnym wyborem są również uszlachetnione etykiety drukowane na przezroczystym podłożu, a więc etykiety clear-on-clear. Tego typu etykieta prezentuje się ekskluzywnie zwłaszcza na szklanych opakowaniach, dlatego sprawdzi się jako etykieta na piwo i inne napoje.
  • saszetki na produkty promocyjne – zarówno spożywcze, jak i kosmetyczne produkty promocyjne bardzo często opakowane są w pojedyncze saszetki. Saszetki drukowane techniką cyfrową zachwycają kolorystyką i jakością wykonania. Możliwe jest wykończenie błyszczące bądź matowe. Gdy chodzi o saszetki na wyroby limitowane konieczny jest druk o małym nakładzie. W Artibau takie zamówienia realizowane są bezproblemowo.
  • etykiety na podłożu OPQ – to rozwiązanie pozwoli w mgnieniu oka zamienić oprawę produktu na świąteczną. Są to etykiety nieprzepuszczające światła, dlatego można zastosować je na już istniejące naklejki czy opakowania. To ekonomiczne rozwiązanie, które pozwoli nieco uszczuplić budżet przeznaczony na wyrób etykiet limitowanych.
  • etykiety cyfrowe na różnych podłożach – druk cyfrowy pozwala na wyrób etykiet o wyrazistej kolorystyce. Etykiety drukowane cyfrowo mogą być tworzone z zastosowaniem różnych typów podłoża. Gdy chodzi o edycje świąteczne i limitowane często wybierane są etykiety drukowane na papierze metalizowanym. Tego typu etykiety sprawdzą się również, gdy chodzi o opakowania na produkty limitowane, a także wszelkie wyroby ekskluzywne. Etykiety cyfrowe na metalizowanym podłożu doskonale prezentują się jako etykiety na wino czy alkohole z górnej półki.
  • etykiety różnorodne i personalizowane – dla klientów bardzo zachęcające okazują się różnorodne etykiety z możliwością wyboru. Warto więc w ramach jednego produktu zaprojektować kilka etykiet o podobnej stylistyce z jednym elementem odróżniającym się. Może być to chociażby napis, postać bohatera czy zakrętka z tekstem. Ten ostatni pomysł doskonale sprawdził się w przypadku soków Tymbark, obecnie uznawanych za produkt zupełnie kultowy wśród Polaków. Tego typu projekt powinien być dobrze nagłośniony, a pomysł sam w sobie stanowi doskonałą tematykę kampanii marketingowej. To kwintesencja prostego humoru i chwytliwej reklamy.Doskonałą, choć być może trudną do zorganizowania opcją, są etykiety personalizowane, tworzone na indywidualne zamówienie klienta. W przypadku wyboru takiego rozwiązania należy określić konkretny element możliwy do personalizacji. Zazwyczaj tło etykiety pozostaje takie samo, a personalizacji podlega sam napis. W efekcie, produkt jest zarazem doskonałym prezentem i wywołuje bardzo pozytywne skojarzenia. Tą opcję zastosował wspomniany już marketingowy gigant, a więc marka Coca-Cola.

Niezależnie od tego, czy chodzi o etykiety na produkty limitowane czy też świąteczne, należy korzystać z usług specjalistów. Bardzo istotna jest również szeroka oferta, ponieważ w ramach jednej kampanii reklamowej często prezentowana jest cała seria różnorodnych produktów. Każdy z wyrobów należy opakować i etykietować w dobrany sposób. Drukarnia etykiet Artibau z siedzibą w mieście Wrocław oferuje wydruki etykiet najwyższej jakości, z wykorzystaniem najnowszych technik i różnorodnych podłoży. Umożliwiamy również wydruki etykiet w niskim nakładzie, co jest kwestią kluczową, gdy chodzi o projekty limitowane.

Posted in Baza wiedzy.