Efektowne etykiety na kosmetyki kolorowe – jak je tworzyć?

Jakość dostępnych kosmetyków kolorowych jest coraz wyższa. Opakowania i etykiety muszą im dorównać! Dlatego powstają coraz bardziej artystyczne opakowania na palety ceni i luksusowe buteleczki na podkłady. Jakie etykiety dobrać, aby całość prezentowała się dobrze?

Etykieta na kosmetyki do makijażu twarzy

Kosmetyki do makijażu twarzy to przede wszystkim podkłady, korektory, rozświetlacze, róże i bronzery. Tego typu produkty muszą być prezentowane w pudełkach i butelkach bezbarwnych, aby umożliwić konsumentom wybór odpowiedniego odcienia. Jednocześnie na opakowaniach muszą być umieszczone etykiety, aby przedstawić klientom dokładny skład, przeznaczenie, producenta.

Dlatego w tym przypadku najlepszym wyborem są samoprzylepne etykiety tworzone na podstawie z folii transparentnej. W tym celu wykorzystujemy folię PE lub PP. Jeśli informacje zwyczajnie nie mieszczą się na etykiecie warto zastosować tak zwane etykiety peel of. To rozwiązanie sprawdzi się także w sytuacji, gdy etykieta ma być przede wszystkim estetyczna, a wszelkie szczegóły mają być widoczne dopiero po odkryciu kolejnej warstwy. Dzięki temu zewnętrzną warstwę etykiety można zaprojektować odpowiednio względem strategii marketingowej marki – bez zbędnych dodatków.

Wbrew pozorom etykieta na folii transparentnej daje szerokie pole do popisu. Nadruki na folii transparentnej mogą być bowiem wykonane w różnych kolorach, różnymi czcionkami i mogą być wzbogacone o odpowiednio dobraną grafikę. Dlatego etykieta na kosmetyki kolorowe tego typu może być zarazem prosta, jak i luksusowa lub pełna kolorów. Projektanci coraz częściej decydują się na wykorzystanie prostych etykiet transparentnych z białymi lub czarnymi napisami wykonanymi uproszczoną czcionką. Co ciekawe, taka estetyka sprawdza się zarówno w przypadku produktów drogeryjnych, jak i tych luksusowych. W końcu czerń i biel to kolory klasyczne, od lat stosowane przez najlepszych projektantów i marketingowców.

Jakość kosmetyku kolorowego warto dodatkowo podkreślić odrobiną uszlachetnienia. Zabieg ten stosują topowe marki makijażowe, podkreślając w ten sposób nazwę produktu i firmy. Z drugiej strony, nowoczesne użytkowniczki chętnie sięgają po opakowania z etykietami kolorowymi. Wzornictwo nie musi być proste, geometryczne, typowo nowoczesne. Przeciwnie! Coraz częściej pojawiają się opakowania i etykiety w typie retro bądź vintage. W takim wypadku warto wybrać kolory pastelowe i postawić na grafikę w stylu pop art.

Niebanalnym rozwiązaniem są także etykiety na kosmetyki kolorowe z motywami botanicznymi. Takie rozwiązanie sprawdzi się nie tylko w przypadku naturalnych podkładów i pudrów, ale także gdy chodzi o kosmetyki odznaczające się mocną pigmentacja przywodzącą na myśl egzotykę. Dotyczy to głównie bronzerów, rozświetlaczy i palet cieni do powiek.

Ekskluzywne etykiety na palety cieni do powiek

W świecie makijażu palety cieni urosły do rangi produktów luksusowych. óprócz drogeryjnych palet dostępne są kosmetyki warte spore sumy. Ich opakowanie musi być odpowiednio dostosowane. Płacąc taką cenę użytkownicy zwracają bowiem uwagę nie tylko na jakość zawartości, ale też estetykę i trwałość samego opakowania. Nic więc dziwnego, że grafiki pokrywające te cuda niejednokrotnie przypominają małe dzieło sztuki. I często rzeczywiście nim są, ponieważ projektowanie graficzne również jest dziedziną sztuki. Trudno więc, aby etykieta odbiegała estetyką i jakością od opakowania.

Wielu producentów zamiast etykiety stosuje nadruki bezpośrednio na opakowaniu. Jest to z reguły opakowanie sporządzone z trwałego kartonu bądź plastiku. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby zastosować odpowiednią etykietę samoprzylepną. Jakościowa etykieta jest odporna na działanie czynników mechanicznych i wilgoci – w przeciwieństwie do kartonu. Kartonowe opakowanie ulega zniszczeniu, a wraz z nim również nadruki. Zatem po pewnym czasie użytkowania konsument nie ma już możliwości odczytu składu, a niejednokrotnie jest to konieczne.

Z takim problemem mogą się mierzyć na przykład profesjonalni wizażyści. Przed wykonaniem makijażu należy bowiem wykluczyć wszelkie alergie. Gdy klientka poinformuje wizażystę o uczuleniu na konkretne składniki kosmetyków, konieczne jest ich szczegółowe sprawdzenie! Podobne sytuacje dotyczą także osób prywatnych. Kiedy na twarzy pojawia się alergia, należy przedstawić skład pracownikom ochrony zdrowia. Warto więc sporządzać etykietę na kosmetyki kolorowe z tworzyw trwałych. Samo opakowanie może być jednak kartonowe, zwłaszcza jeśli marce przyświeca idea ochrony środowiska.

Etykieta na paletę cieni zazwyczaj tworzona jest w kolorze odpowiadającym zabarwieniu samego opakowania. W przypadku zastosowania wodoodpornej folii, warto wybrać opcję transparentną. Folia biała najlepiej prezentuje się na równie białym opakowaniu. Tymczasem folia transparentna pozwala na uzyskanie doskonałych efektów estetycznych, przy jednoczesnym wzmocnieniu walorów praktycznych. Podobnie jak jest to w przypadku innych kosmetyków, nadruki na folii mogą być utrzymane w różnorodnym stylu, dzięki czemu stanowią dopełnienie całości.

Dlaczego styl opakowań jest tak istotny w branży beauty?

Użytkownicy luksusowych palet do makijażu oczu to często koneserzy, profesjonalni wizażyści, fani makijażu. Każda z paletek charakteryzuje się unikalną stylistyką, kolorystyką. Nierzadko, premierze palety towarzyszy cała produkcja filmowa udostępniana online. Zatem za każdym produktem tego typu kryje się historia – często dyktuje ją życie twórcy, lecz bywa także reżyserowana, kreowana.

Opakowanie powinno być kwintesencją zawartości i doskonale współgrać z zaprezentowaną historią czy strategią marketingową. Taka paleta nie tylko będzie użytkowana, ale również trafi do toaletki na dłużej, jako gadżet dla koneserów czy pamiątka. To znak rozpoznawczy najlepszych kosmetyków kolorowych. Aby produkty urosły do takiej rangi, należy zadbać o odpowiednią oprawę! Opakowania i etykiety palet cieni do powiek są bardzo różnorodne, podobnie jak kompozycje kolorystyczne w nich zawarte.

Pojawiają się palety cieni opakowane w minimalistyczne kartony, a także te uszlachetnione złotem czy srebrem. Coraz częściej opakowanie zdobi jednak unikalny projekt, stworzony na specjalne zamówienie twórcy. Co więcej, cienie często powstają we współpracy ze sławami świata makijażu. Taka paleta powinna dodatkowo wyrażać charakter tej osoby i styl jej prac. Zatem powstają również palety zdobione podobiznami twórców, baśniowymi grafikami, mrocznymi lub kolorowymi rysunkami. Mogą to być projekty w typie klasycznym, retro, orientalnym, botanicznym czy też uproszczonym. Prac artystów graficznych nie powinno się więc niszczyć nieodpowiednio dobraną etykietą lub nietrwałymi nadrukami.

Etykiety proponowane przez Arti-Bau są szczególnie trwałe, dzięki zastosowaniu odpowiednich substancji klejących. Dowodem na nasz profesjonalizm jest niezwykle zróżnicowana oferta. Znaleźć w niej można między innymi etykiety dla branży medycznej, które odznaczają się maksymalną wytrzymałością. Tego typu etykiety są odporne na działanie wody oraz wysokich i niskich temperatur. Wyroby medyczne często muszą być bowiem poddawane sterylizacji. Również w przypadku etykiet dla branży kosmetycznej oferujemy najwyższą jakość usług.

Choć zaleca się zastosowanie wodoodpornych, foliowych etykiet samoprzylepnych, warto zapoznać się także z pozostałą ofertą. Wielu przedsiębiorców decyduje się na przykład na etykiety papierowe, ze względu na ekologię i walory estetyczne. Surowe, papierowe etykiety to nowy trend, który cieszy się przychylnością konsumentów. Z zastosowaniem odpowiednio dobranego podłoża papierowego można liczyć na optymalną trwałość.

Jako doświadczony producent etykiet, firma Arti-Bau oferuje swoim klientom nie tylko szeroki wachlarz materiałów i trwałe, efektowne nadruki. Naszym znakiem rozpoznawczym jest profesjonalizm i przyjazna obsługa. Celem wyboru odpowiedniej opcji etykietowania warto więc skonsultować się z naszym zespołem ekspertów. Zawsze dokładamy wszelkich starań, by zrealizować zamysł klienta z dbałością o najmniejszy szczegół!

Posted in Baza wiedzy.